Knockin' On Heaven's Door


"Knockin' on Heaven's Door" is a song written and sung by Bob Dylan, for the soundtrack of the 1973 film Pat Garrett and Billy the Kid. Released as a single, it reached #12 on the Billboard Hot 100 singles chart. Described by Dylan biographer Clinton Heylin as "an exercise in splendid simplicity,the song, measured simply in terms of the number of other artists who have covered it, is one of Dylan's most popular post-1960s compositions.

Members of the Western Writers of America chose it as one of the Top 100 Western songs of all time.


Knockin' On Heaven's Door Lyrics

Mama, take this badge off of me
I can’t use it anymore.
It’s gettin’ dark, too dark for me to see
I feel like I’m knockin’ on heaven’s door.
Knock, knock, knockin’ on heaven’s door
Knock, knock, knockin’ on heaven’s door
Knock, knock, knockin’ on heaven’s door
Knock, knock, knockin’ on heaven’s door
Mama, put my guns in the ground
I can’t shoot them anymore.
That long black cloud is comin’ down
I feel like I’m knockin’ on heaven’s door.
Knock, knock, knockin’ on heaven’s door
Knock, knock, knockin’ on heaven’s door
Knock, knock, knockin’ on heaven’s door
Knock, knock, knockin’ on heaven’s door

Kucam na vrata raja (prevod)

Mama, skini ovu značku s mene
Meni više ne treba.
Postaje mračno, previše mračno da bih vidio
Imam osjećaj kao da kucam na vrata raja.

Kuc, kuc, kucam na vrata raja
Kuc, kuc, kucam na vrata raja
Kuc, kuc, kucam na vrata raja
Kuc, kuc, kucam na vrata raja

Mama, zakopaj moje puške
Ja više ne mogu da pucam.
Taj veliki crni oblak se spušta.
Imam osjećaj kao da kucam na vrata raja.

Kuc, kuc, kucam na vrata raja
Kuc, kuc, kucam na vrata raja
Kuc, kuc, kucam na vrata raja
Kuc, kuc, kucam na vrata raja




















Oldies

Post A Comment:

0 comments: